مقاله های آموزنده

کدام درب برای اتاق خواب مناسب است؟

درب اتاق خواب

یکی از مهمترین بخش های هر خانه که نیاز به درب باکیفیت دارد، اتاق خواب ها هستند. این بخش از خانه به دلیل اینکه محل خواب و استراحت های میان‌روزی است نیاز به برقراری آرامش دارد. وجود یک درب اتاق خواب مناسب و باکیفیت می‌تواند این آرامش و راحتی را ایجاد نماید. اما کدام درب برای اتاق خواب مناسب است؟

درب هایی که به عنوان درب اتاق خواب استفاده می‌شوند از نظر نوع متریال و روش ساخت در دسته بندی های مختلف قرار می‌گیرند. در این دسته بندی انواع درب اتاقی به صورت درب روکش پی وی سی، درب اچ دی اف و درب ABS هستند. دانستن اطلاعاتی در رابطه با انواع درب اتاقی باعث می‌شود تا نکات مهم و ویژگی های هر یک از این درب ها را بهتر بشناسیم و بتوانیم انتخاب راحت‌تری در بین انواع درب اتاقی داشته باشیم.

در ادامه این مطلب انواع درب اتاق خواب و ویژگی هایی که باعث خاص بودن این درب ها شده است را بیان می‌نماییم.

درب اتاقی MDF

درب اتاق خواب ام دی اف از نوع درب های داخلی است و کیفیت بسیار خوبی دارد. ویژگی های مهمی که درب MDF دارد باعث شده تا در اتاق خواب ها نیز از این نوع درب استفاده نمایند. شباهت درب MDF اتاق خواب و درب ABS در روکش آنها است که به صورت یکسان است اما از نظر ضخامت کمی متفاوت می‌باشد.

درب اتاق خواب روکش پی وی سی

درب اتاق خواب روکش پی وی سی از انواع درب های اتاقی است. درب روکش pvc از تنوع طرح و رنگ بسیاری برخوردار است و دارای چند دسته است. در ساخت این نوع درب ها از کلاف چوب روس و پنل های ام دی اف استفاده می‌شود. در ادامه ساخت این درب روکش pvc بر روی آن وکیوم می‌شود.

روکش های زیادی که برای این درب ها موجود است باعث شده تا مدل های مختلفی از آن در بازار موجود باشد. برای خرید درب اتاق خواب روکش پی وی سی ابتدا طرح مورد نظر را انتخاب کنید. سپس می‌توانید از بین روکش های مختلف مثل افرا، گردو، بلوط و روکش های دیگر روکش مناسب را انتخاب نمایید. علاوه بر درب اتاقی می‌توان از درب های روکش pvc برای سرویس بهداشتی و حمام استفاده نمود چرا که عایق بسیار خوبی در برابر آب و رطوبت است.

درب اتاقی اچ دی اف

درب اتاق خواب اچ دی اف محصولی بسیار باکیفیت است که با داشتن قیمت مناسب نیز تبدیل اولویت خرید بسیاری از افراد شده است. در ساخت این درب اتاقی نیز همانند درب روکش pvc از کلاف چوب روس استفاده می‌شود. به دلیل استفاده از شبکه هانی کام، درب HDF بسیار مستحکم می‌باشد.

بر خلاف درب روکش پی وی سی، این نوع درب اتاق خواب طرح های زیادی ندارد و انتخاب ها کمی محدود است. اما در برخی موارد می‌توان آن را رنگ نمود و یا بر روی آن روکشی قرار داد.

درب ABS

از ساده‌ترین درب اتاق خواب در طرح و رنگ می‌توان درب های abs را نام برد که به واسطه همین سادگی مورد تایید بسیاری از مشتریان است. روکش های متفاوتی که بر روی این درب می‌توان استفاده نمود باعث شده تا رنگ های مختلفی از این درب وجود داشته باشد.

درب اتاق خواب ای بی اس بر خلاف ظاهر ساده‌ای که دارد، از اسکلت بسیار مستحکمی برخوردار است که مقاومت درب را بسیار افزایش داده است. اگر به دنبال طرح و رنگ خاصی از درب ها نمی‌گردید درب ای بی اس می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای شما باشد.

خرید درب اتاق خواب

اگر قصد خرید دربی مناسب به عنوان درب اتاقی دارید، حتما قبل از خرید به نکات گفته شده توجه نمایید تا انتخاب و خریدی مطمئن داشته باشید. برای مشاهده لیست قیمت انواع درب داخلی، درب اداری و خرید درب اتاق خواب به فروشگاه دیجی درب مراجعه نمایید تا بهترین درب ها را مشاهده نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *