مقاله های آموزنده

همه چیز درباره درب ضد سرقت ترک

درب ضد سرقت ترک

بی شک همه ما نام درب ضد سرقت ترک را شنیده‌ایم و یا از این نوع درب در ساختمان خود استفاده کرده‌ایم. اما در این مقاله به بررسی دقیق این درب ضد سرقت و ویژگی‌های این درب می‌پردازیم.

درب ضد سرقت ترک در دسته درب های ضد سرقتی قرار گرفته است که همواره طرفداران و مصرف کنندگان به خصوص خود را داشته است. دلیل کیفیت این درب متریال اصلی و مواد مورد استفاده در هنگام تولید می‌باشد. ساختار امن مهم‌ترین ویژگی این درب است که توانسته است اولویت اول افراد در خرید درب ضد سرقت باشد. همین کیفیت بالا باعث توجه بیشتر افراد به درب ضد سرقت ترک به عنوان گزینه اصلی برای استفاده در ساختمان شده است.

روش تهیه درب های ضد سرقت ترک به دو صورت می‌باشد. یک روش واردات مستقیم از سایر کشورهای تولید کننده است. در روش دیگر تنها قطعات درب های ضد سرقت ترک وارد کشور می‌شود و در اصل درب ضد سرقت در داخل کشور تولید می شود.

مزایای درب ضد سرقت ترک

از ویژگی های مهم درب ضد سرقت ترک می‌توان به عایق بودن در برابر صدا، رطوبت و حرارت، مقاومت در برابر برش و فشار و همچنین مستحکم بودن در برابر وقوع حوادثی همچون زلزله و آتش سوزی اشاره کرد. این درب دارای اسکلت فلزی قوی که شامل دو لایه روکش فلزی نیز می باشد. جنس اسکلت درب از نورد سرد با ضخامت ۱.۵ میلی متر و در رنگ و طرح چوب طبیعی است.

سایر ویژگی های درب ضد سرقت نیز در زیر نوشته شده است:

متریال با کیفیت بالا

ابعاد استاندارد چهار چوب

4 عدد لولا

فلز سرتاسری میان دو رویه درب

یراق‌آلات باکیفیت ترک

شب بند و روز بند و چشمی مناسب

دارای دو قفل جداگانه

روکش MDF، PVC و چوب طبیعی

چهارچوب درب ضد سرقت ترک

چهارچوب درب ضد سرقت ترک به صورت از پیش ساخته است. این چهار چوب از ورقی به ضخامت ۱.۵ میلیمتر و عرض ۷ سانتی متری تشکیل شده است. پایه مقاوم ضد زنگ نیز در چهار چوب آن موجود است که استحکام درب را افزایش می‌دهد. بخش داخلی اسکلت درب از ورق فلزی مقاوم است تا بتواند امنیت ساختمان را بالا ببرد و نفوذ به داخل را تا مقدار بسیار زیادی کاهش دهد.

قفل درب ضد سرقت ترک

قفل‌هایی که بر روی درب ضد سرقت ترک استفاده می‌شوند غالبا قفل های کاله ترکیه هستند که کیفیت بالایی هم دارند. سیستم قفل این درب‌ به این گونه است که با چرخاندن کلید در قفل، 8 عدد زبانه متحرک و ثابت در دو جهت مختلف وارد بدنه چهارچوب می‌شوند. این کلیدها به صورت 3 کلید کارگری و 8 کلید اصلی کامپیوتری هستند. از کلید کارگری نیز می‌توان به جای کلیدهای اصلی استفاده کرد. همچنین قفل سرایداری و روزبند در این درب موجود است که جنس روزت‌های آن از الماس است و امکان سوراخ شدن وجود ندارد.

لولای درب ضد سرقت ترک

درب ضد سرقت ترک به موجب مزایای بیشتری که دارد از کیفیت بالاتری نسبت به درب‌ ضد سرقت ایرانی و چینی برخوردار هستند. این درب‌ از چهار عدد لولا تشکیل شده است. مهم ترین ویژگی این لولاها قابلیت رگلاژ شدن می‌باشد. لولاهایی که در این درب به کار می‌رود نسبت به لولاهای درب‌ ضد سرقت چینی و ایرانی دارای کیفیت و استحکام بیشتری هستند.

رویه درب ضد سرقت

رویه درب ضد سرقت ترک شامل MDF به ضخامت 8 تا 10 میلی‌متر است که روکش‌ PVC یا چوب طبیعی با طرح‌های متنوع بر روی آن قرار می‌گیرد. نوع روکش مورد استفاده بر اساس نوع چوب که طبیعی، مصنوعی، MDF و یا PVC باشد و یا روکش های دیگر متفاوت است.

روکش این درب از عوامل تعیین کننده قیمت درب است. به طور کلی روکش های با مقاوم‌ بیشتر و از جنس مرغوب تر از قیمت های بالایی نیز برخوردار خواهند بود. قیمت روکش های چوب بالاتر و قیمت روکش PVC کمتر از سایر روکش ها هستند. طرح های مورد استفاده بر روی درب مثل طرح های برجسته نیز موجب افزایش قیمت می‌شود.

عایق سازی درب ضد سرقت

همانطور که گفتیم یکی از ویژگی های درب‌ ضد سرقت ترک عایق بودن آن در برابر صدا، رطوبت و حرارت است. همچنین این درب در برابر فشار و برش نیز مقاوم می‌باشد. اسکلت فلزی مستحکم آن از دو لایه روکش فلزی از جنس نورد سرد تشکیل شده است که هنگام زلزله و آتش‌سوزی نیز این درب‌ استحکام خود را حفظ می‌کند.

نحوه شناسایی درب ضد سرقت ترک

امروزه درب های زیادی به اسم درب ضد سرقت ترک بازار وارد بازار شده اند که شناسایی درب اصلی را کمی مشکل کرده است. در اینجا چند نکته برای شناسایی درب اصل بیان می‌کنیم. مهم ترین نشانه تشخیص درب اصل، قیمت بالاتر آن نسبت به سایر درب های ضدسرقت است. دلیل قیمت بالای آن نیز استفاده از بهترین و با کیفیت ترین مواد اولیه و یراق آلات است. پس یکی از نکاتی که در تشخیص درب ضد سرقت ترک از سایر درب ها به شما کمک می‌کند، قیمت این درب است.

روش دیگری که قضد بررسی آن را داریم نوع بسته بندی و مارک موجود بر روی درب است. این مارک نشان می‌دهد که درب ضد سرقت مورد نظر در کجا تولید شده است. این مارک و برچسب بر روی بسته بندی درب موجود است.

قیمت درب ضد سرقت ترک

تا الان با ویژگی های درب ضد سرقت ترک آشنا شدید. این ویژگی ها در قیمت درب نیز تاثیر گذار هستند به طوری که قیمت درب بر اساس و فاکتورهای متفاوتی تعیین می‌شود. مهم ترین فاکتور نوع متریال به کار گرفته شده در درب است. دیگر عوامل شامل نوع یراق آلات، نوع قفل، ابعاد درب و روکش آن می‌شود. دستگیره درب نیز از فاکتورهای تعیین کننده قیمت نهایی درب است. برای درب ضد سرقت ترک معمولا از دستگیره های با کیفیت استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *